Er is een excuus, een smoes die ik regelmatig hoor van coaches die zeggen dat ze graag meer klanten willen en meer willen verdienen. Spreken we uitgebreid over wat ze meteen, a la minuut, al kunnen gaan doen en dan krijg ik op een gegeven moment het volgende te horen “eerst maar even…”.

Herken jij dat? Dat grote verlangen naar iets, maar dan…KABOEFF… eerst maar even….

…de online cursus afmaken die je nog hebt liggen

       …eerst al je social media inplannen

…deze drukke periode (als in: schoolvakantie, feestdagen, zomer etc.) afwachten

…alles thuis eerst op de rit hebben

…alle huidige klanten afhandelen

…alles laten bezinken

Bad timing

Er is altijd wel iets dat “eerst maar even” gedaan moet zijn voordat je echt kunt beginnen. Je wil echt wel meer verdienen en meer klanten, maar eigenlijk komt het nu niet goed uit.

Een slechte gewoonte

Het is bijna een gewoonte om meteen maar te denken dat er “eerst maar even” iets anders moet. Het klinkt wel lekker nuchter, maar als je het goed bekijkt is het niet meer dan een slechte gewoonte! Eentje die op den duur je echte ambities en dromen in de weg staat. Als je niet oppast, raak je verzeild in een oneindig uitstelgedrag. Er zal altijd van alles zijn dat zogenaamd “eerst nog moet”.

Heb jij er ook regelmatig last van?

Stop er vandaag dan mee. Dat kan gewoon! De volgende 3 dingen helpen je erbij:

  • Besef dat dat magische moment NOOIT zal komen waarop alles eindelijk op wonderbaarlijke wijze perfect getimed, geleerd, gevolgd, voorbereid, geregeld is. 
  • Vervang je perfectionisme en uitstelgedrag door heldhaftige actie! Ogen dicht en gaan! En dit herhalen, herhalen, herhalen totdat het je nieuwe modus wordt
  • Gebruik een mantra, bijvoorbeeld: “Alles is een draft!”

Als je de eerste stap maar zet. Je hoeft niet alles al helemaal uitgedokterd te hebben. Sterker nog, je hoeft alleen maar genoeg te weten om het balletje aan het rollen te krijgen: je doel, je acties, een start en einddatum voor je acties of je campagnes…en dan gaan!! De rest regelt zich gaandeweg wel. Onthou: het hoeft niet perfect.

Een marketing gameplan en dan de eerste stap!

En voor degenen die denken: ja, hallo ik moet toch voorbereiden? Heb ik dus geen plan nodig? Dat is niet wat ik zeg. Een goed marketingplan is HEEL belangrijk. Een goed plan geeft focus, houvast en houdt je op de goede weg. Maar een plan om het plan is nutteloos. Daarom zeg ik altijd: maak een marketing gameplan. Het gaat namelijk om de actie. Op een gegeven moment moet je die eerste stap zetten en gewoon gaan!

Dus volgende keer als jij jezelf hoort zeggen (of denken) “eerst maar even…” STOP je gedachte meteen. Haal diep adem, gaap een paar keer, rek jezelf uit en doe het tegenovergestelde van wat je net dacht: neem de eerste stap! Maak je marketingplan. Start meteen met implementeren. Neem meteen actie. Ik weet zeker dat het je gaat helpen om te groeien!!

Laat je me weten in de commentaarbox hoe het voor jou zit. Ik ben benieuwd!!


Jouw volgende stap…

De Droomklanten-On-Demand Blueprint™ is ons 90-dagen flagship marketingprogramma. De focus is helder: een systeem implementeren voor ‘on-demand’ coachingsklanten, zodat je een volle praktijk krijgt, ZONDER ingewikkelde techniek, dure advertenties of harde sales. Meer info HIER.