OK hier is het geheim: succesvolle coaches weten hoe ze realistische en uitdagende marketingdoelen stellen. Dat zorgt ervoor dat ze keer op keer hun omzetdoelen halen en SUPER snel en goed verdienen. Wil je weten hoe het moet? Lees verder.

COACHELLE - realistische marketing doelen

Doelen stellen. Doe jij het? Vaak zeggen we zoiets als: “Mijn doel is om deze week mijn websiteteksten af te krijgen.” Maar wist je dat dat GEEN doel is, maar een project? Daar zit een GROOT verschil tussen. En als zelfstandige coach is dat super belangrijk voor je. Sterker nog: als je jezelf als ondernemer serieus neemt, dan heb je echte doelen nodig. En niet zo maar doelen, maar KWANTITATIEVE doelen.

En het is belangrijk. Kijk maar: websiteteksten op zich gaan jou geen omzet opleveren. Dus een doel is zoiets als: “Mijn doel is om deze week 5 nieuwe klanten te krijgen.” Of: “Mijn doel is om deze maand EUR 30.000 omzet te genereren. Zie je het verschil?

Van businessdoelen, naar realistische marketingdoelen

Maar dan nu: hoe zorg je er nou voor dat je doelen realistisch zijn, en er dus een grote kans is dat je ze gaat halen EN ook nog uitdagend genoeg zijn om nèt even harder te lopen voor het resultaat en MEER te bereiken dan dat je het op je dooie akkertje zou doen? En: hoe worden het marketingdoelen? Want je kunt wel “aan marketing doen”, maar als je geen heel specifieke marketingdoelen hebt, kan het zo maar zijn dat je dingen gaat doen met je marketing die helemaal niks opleveren.

Afijn. Lees verder.

COACHELLE - marketing doelen numbers game

Today’s marketingfact: Marketing = een numbers game!

Wat bedoel ik daar nou weer mee? Dat het bij marketing vrijwel altijd om getallen, aantallen, nummers gaat. Voorbeeld: je doelen.

En die doelen moeten realistisch zijn om succes te hebben. Maar ze moeten je ook voldoende stretchen. Dat wil zeggen dat je extra moeite moet doen en al je creativiteit, energie en resources wil inzetten om dat doel dat net even te groot is ook echt te halen.

En daar zit meteen de crux: hoe weet je of een doel realistisch is maar ook nog voldoende uitdagend? Veel coaches hebben geen idee bij het stellen van een doel. Zo van: “Tja, zal ik deze maand EUR 30.000 omzet als doel stellen of toch maar gewoon EUR 1.000 wat ergens wel wat lekkerder voelt?” De natte- vinger-methode is niet voor iedereen weggelegd.

Wat te doen? Doe een numerieke analyse!

YES . Ik laat je hieronder zien hoe.

Stel, je zegt deze maand wil ik 5 nieuwe klanten. Met hoeveel mensen moet je dus een kennismakingsgesprek hebben om 5 klanten te krijgen? Als je uit ervaring weet dat 1 op de 5 mensen die een gesprek met je hebben overgaan tot een coachingstraject, dan moet je 25 mensen spreken.

Next:

  • En met hoeveel mensen moet je dus contact opnemen om zoveel gesprekken te kunnen voeren?
  • Hoeveel mensen moet je dus benaderen met je emailcampagne en hoeveel (in percentage of aantal) moeten reageren?
  • Welk bereik schat je in op je FB advertentie en hoeveel budget heb je dus nodig?
  • Of hoeveel mensen moeten de telefoon aannemen als je ze gaat bellen voor een afspraak?
  • Heb je genoeg telefeoonnummers in je lijst?
  • Hoeveel mensen moeten aan je tafeltje komen op die beurs zodat je een belafspraak kunt maken en hoeveel kun je dus per uur aanspreken?
  • ETC.ETC.

Pak je rekenmachine, en crunch some numbers!

Begin vanaf waar je nu bent, met de tijd die je beschikbaar hebt, je marketingstrategieën die je in gaat zetten, het budget dat je daarvoor hebt, je energielevel en alle andere resources.

Vraag jezelf af: ben ik in staat om hiermee het doel te halen wat ik heb gesteld voor deze maand?

Het antwoord zal duidelijk voor je zijn!!

Eye opener? Geïnspireerd om je doelen voortaan op deze manier vast te stellen? Ik ben benieuwd!!

Groetjes,

Sandra Fisser
Strategische marketingcoach speciaal voor missie-gedreven coaches.

——

COACHELLE® is dé marketing-boutique speciaal voor missie-gedreven coaches. Wij leren hen online marketingstrategieën in te zetten voor  klanten ‘on-demand’, zodat ze een volle praktijk bouwen en VEEL meer voldoening, vrijheid en fun ervaren dan ooit.

Wanneer je er klaar voor bent, zijn hier 3 manieren waarop wij je kunnen helpen:

1. Download onze marketingtools speciaal voor coaches. 

Start vandaag nog met de upgrade van je marketing en ervaar hoe simpel het kan zijn.

>>> GA NAAR: https://coachelle.nl/marketingadvies-voor-coaches

2. Meld je aan als Casestudy:

We starten de komende maand weer met een handjevol coaches om het enige A-Z marketingsysteem te implementeren dat je nodig hebt voor coachingsklanten on-demand – let op: zonder ingewikkelde techniek, dure advertenties of harde sales.

>>> GA NAAR: https://coachelle.nl/training

3. Werk 1-1 met Sandra

Als je mijn persoonlijke hulp wil om een volle praktijk te bouwen in recordtijd, zodat je veel meer voldoening, vrijheid EN fun ervaart dan ooit tevoren…stuur me dan hier een privéberichtje via Facebook messenger. Vertel me via de chat iets meer over jezelf, je coachingsbedrijf en waar je aan zou willen werken en ik geef je alle info! Chat hier met me: chat met Sandra.